Vitamintillskott
Inlägget är i samarbete med proteinbolaget.se och innehåller en annonslänk
 
 
Vitaminer: HÄR ("PBEMYLEUFSTEDT" för 10-20% rabatt!)
 
För att kroppen ska fungera som den ska måste den bl.a få i sig alla nödvändiga vitaminer. Det är egentligen sällan man faktiskt har brist på någon vitamin då man får i sig det mesta genom maten. Därför är det superviktigt att äta frukt och grönsaker varje dag för att få sig alla viktiga vitaminer och mineraler. Att inte ha brist på vitaminer ökar också immunförsvaret som i sin tur gör att man håller sig frisk mer. Känner man att man inte har bra kost, inte får i sig frukt och grönt varje dag så är vitamintillskott ett bra alternativ! Självklart ska man inte byta ut de mot vanlig mat, men om man kanske är allergisk mot många frukter eller grönsaker så är det ett bra alternativ. Jag gjorde faktiskt ett vitamin- och mineraltest för ca. en månad sen och jag hade väldigt bra värden! Det jag hade brist på var d-vitamin och det säger ju sig självt när vi i skandinavien har brist på d-vitamin tack vare de långa vintrarna... Därför käkade jag d-vitamin under vinterhalvåret för att hålla mig pigg! 
Jag har hört från bl.a Doktor Mikael att vitamintillskott är fullkomligt onödigt och ett sätt för företag att tjäna pengar på. Det stämmer ju, för många kanske äter vitaminer "bara för att" eller för att "känna sig säker" och det är onödigt. Ät bara vitaminer om du faktiskt har brist på det! Annars får du som sagt i dig de mesta genom bra mat. Men jag tipsar ändå om denna multivitaminen från proteinbolaget. Multivitamin är perfekt för då får du i dig alla nödvändiga vitaminer!